24 Aralık 2008 Çarşamba

WRC Nereye Sürükleniyor?



Olan oldu ve Subaru ve Suzuki WRC'den çekildi. Bize çok şükür teğet geçen krizin gerçek yüzü bu. Eğlenceye yatırım yapmak, eninde sonunda bir taşa vurup parçalanacak arabalara milyonlar dökmek zor bu konjonktürde, doğru.

Suzuki'yi geçelim müsaadenizle. Subaru gibi bir durumu yok ralli dünyası için. Peki ya Subaru? Bir ralli efsanesi. Kesinlikle. Citroen de değil Ford da. Subaru, Mitsubishi. Bunlar ralli efsaneleri.

Eski günleri özlüyor insan tabii. Tommi Makkinen Evo VI'nın direksiyonunda, Colin McRae Impreza'sında. El Matador Toyota Celica'da. Ralli o zamanlar çok keyifliydi. O günleri göremeyen ralli severlere üzülüyorum. Şimdi ne Loeb, ne Duval, ne de Hirvonen onların çeyreği kadar sürücü değil çünkü. O günleri özlüyorum çünkü o günlerdeki rekabetti bize ralliyi sevdiren. Ve bu günlerdeki tekdüzelik bizi ralliden soğutan.

Şu hale bakın, sadece 2 (iki) fabrika takımı kaldı şampiyonada. Bu haliyle WRC'nin geleceği ne yazık ki hiç parlak değil. Ya markaları geri kazanmanın yolunu bulacaklar ve marka bolluğu olan günlere dönmeye çaba gösterilecek, ya da ne yazık ki topu atacaklar. Acı ama gerçek. Kimse bu haliyle WRC seyretmez. En azından ben ve çevremdekiler böyle düşünüyor. Sadece Valencia ve Villareal'in karşılaştığı bir La liga nasıl olamayacaksa, sadece Ford ve Citroen'in karşılaştığı bir WRC de olamaz.

En azından ben üçüncü, hatta dördüncü marka gelene kadar izlemiyorum. WRC benim için ikinci bir emre kadar bitmiştir.

Hiç yorum yok: